پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112268
در شرايط فعلي استيضاح اولويت مجلس نبود
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 915

سخن از شرايط اقتصادي كشور و اهميت توجه به حل بحران هاي بوجود آمده،باعث شد كه علي لاريجاني رييس مجلس با اعلام اينكه عددي براي انجام اين استيضاح وجود ندارد ،"دو بار" اين در خواست را از دستور خارج كند و آن را خاتمه يافته تلقي نماييد.

اما نكته قابل توجه اين بود كه چرا نمايندگان به يكباره و درهنگام انجام مراسم استيضاح به ياد شرايط كشور افتادند و استيضاح را،كه بالاي 40 امضا داشت پس گرفتند و آن را به زير 10 نفر تقليل دادند!

برخي نمايندگان از جمله احمد توكلي با انتقاد به شيوه اداره مجلس و از دستور كار خارج كردن اين استيضاح در جريان انجام آن،اين رفتار را از سوي هيات رييسه مجلس نادرست دانستند. اما برخي نيز اين تصميم را مناسب و متناسب با شرايط اقتصادي كشور عنوان كرده و خاطر نشان كردند كه سوال از وزير اهميت بالايي دارد اما اولويت فعلي مردم بحث اقتصاد و دغدغه هاي زندگي است لذا بايد مجلس و دولت در پي رفع آن باشند.

محمد صالح جوكار نماينده يزد و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس و يكي از امضا كنندگان اسيتضاح وزيركه امضا خود را براي انجام اين درخواست پس گرفته، در مورد دلايل خود،به خبرنگار ما گفت:امضا ها از سه ماه گذشته براي انجام اين استيضاح اخذ شده بود ولي از آن زمان تا الان شرايط بسيار تغيير كرده است.

وي با اشاره به تهديداتي كه عليه كشور صورت گرفته افزود:دشمنان قصد دارند مسايل داخلي كشور را دستاويز اختلاف افكني در ساختارهاي سياسي نمايند .بنابربا توجه به اين شرايط توجه به مشكلات اقتصادي كشور از اولويت بالايي برخوردار است.

جوكار نمايندگان را وكيل مردم براي انجام خواسته هاي آنان در مجلس عنوان كرد و گفت : در شرايطي كه وظيفه ما ايجاب مي‌كند كه گراني ارز و مايحتاج مردم را كنترل كنيم ،استيضاح وزير ورزش نمي تواند اولويت نمايندگان باشد.

علي عليلو نماينده شبستر و عضو كميسيون صنايع و معادن نيز از دستور كار خارج شدن اين استيضاح را با توجه به شرايط اقتصادي كشور تصميم درستي دانست كه مي‌توانست اتخاذ شود.

 وي گقت:اگر ما در زمان خود براي حل مشكلات در يك تعامل تلاش نكنيم، صدمات جبران ناپذيري را تحمل خواهيم كرد.

وي با اشاره به اينكه بحث وزارت ورزش خالي از اشكال نيست افزود : الان انرژي دولت و مجلس بايد صرف رفع مشكل اقتصادي باشد.

موسي الرضا ثروتي نماينده بجنورد و عضو كميسيون برنامه وبودجه مجلس نيز اقدام مجلس براي از دستور كار خارج كردن استيضاح را بجا و مناسب دانست و گفت:نمايندگان در مذاكراتي كه صورت گرفت متوجه شدند كه حل مشكلات اقتصادي از اولويت بالايي برخوردار است .

وي با اشاره به تشكيل جلسه فراكسيون پيروان ولايت قبل از جلسه استيضاح گفت: در اين جلسه تاكيد شد به دليل موقعيت خاص كشور استيضاح پس گرفته شود.

عوض حيدرپور نماينده شهرضا و عضو كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس نيز با اشاره به اينكه قبل از انجام اين استيضاح مسايل مهمتري در كشور وجود دارد اظهار داشت: آنچه انفاق افتاد زيبا نبود اما بهترين كاري بود كه در اين مقطع مي توانست صورت بگيرد.


 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html